Istotność aktywności fizycznej dla osób w podeszłym wieku

Wszystko o naszym zdrowiu i urodzie

Istotność aktywności fizycznej dla osób w podeszłym wieku

przez kaha85 » Pn maja 22, 2017 2:51 pm

Trening prozdrowotny – jest sposobem aktywności fizycznej wykonywanej z powodów medycznych. Obiektem jest uzyskanie efektów finansowych i psychicznych przeciwdziałających zwężaniu się zdolności adaptacyjnych organizmu. Poprzez celowe wykonywanie ściśle określonych ćwiczeń fizycznych, przeprowadza się zwiększenie poziomu formie i kondycji fizycznej, sprawności psychofizycznej i poprawę funkcjonowania całego organizmu.
Sponzorovaný odkaz: steroidy na svaly
Stopuje patologię starzenia się i rekomenduje prozdrowy poziom bycia. Spośród wielu form aktywności fizycznej dostępnych dla osób starych, polecane są te, które działają na trzy kluczowe elementy kondycje fizycznej ustroju: - poprawiają wydolność, - wzmacniają siłę mięśni, - poprawiają gibkość, trwałość i koordynacje ruchów. W społeczeństwach panuje przekonanie, że wiek emerytalny obecne pora odpoczynku. Specjaliści sygnalizują znaczenie publicznej kampanii informacyjno-edukacyjnej, uświadamiającej korzyści zdrowotne wynikające z skutecznego trybu życia, nie tylko u mężczyzn starszych. Celem profilaktyki gerontologicznej jest likwidowanie czynników zarówno społecznych kiedy i biologicznych szkodzących zdrowiu i wzmagających proces starzenia. Rehabilitację ruchową seniorów należy używać jak profilaktykę nieodwracalnych zmian. Jej stanowiskiem jest ograniczenie męczących się w systemie procesów. Aktywność fizyczna odpowiednio dozowana jest w okresie wyraźnie zmniejszyć negatywny wpływ tych poprawek również jako największej utrzymać zdrowie fizyczne, wewnętrzne i społeczne. Badania naukowe donoszą, że nawet krótkotrwała rehabilitacja poprawia stan finansowy i wewnętrzny badanych głów w podeszłym wieku. Daje się uwagę na niebagatelne znaczenie rehabilitacji ruchowej. Powinna wynosić fundamentalny element leczenia niefarmakologicznego osób starszych. Starsi Polacy niechętnie zmieniają przyzwyczajenia, jak podaje Główny Urząd Statystyczny (rok 2005), tylko 3,6% kobiet w wieku podeszłym uznało aktywność ruchową i uczenia fizyczne jako popularny forma bycia czasu wolnego. Według najnowszych doniesień Ministerstwa Sztuki i Metody Społecznej aspekt zdrowia osób starych jest w tej chwili najistotniejszy w polityce senioralnej. Zebrane dane na punkt sytuacji kobiet w podeszłym wieku w Polsce, opowiadają o tym, że Polacy nie prowadzą aktywnego ruchowo sposobu życia. Aż 21% mężczyzn i 25% kobiet deklaruje brak nawet umiarkowanej aktywności fizycznej. Specjaliści alarmują aby zachęcać osoby po 45 roku bycia (prowadzące siedzący sposób życia) do robienia aktywności fizycznej. Promocja zdrowia powinna edukować jakie korzyści idą z systematycznego sportu i jakie niebezpieczeństwa nosi ze sobą nieodpowiedni poziom bycia.
Korzyści z podejmowania regularnej aktywności fizycznej przez kobiety starsze. Regularny trening fizyczny usprawnia pracę układu sercowo-naczyniowego, wydolność tlenową, spowalnia zmiany strukturalne i czynnościowe w zespole ruchu, pomaga ustabilizować znane w wieku podeszłym wadzie i schorzenia, jak: miażdżyca, nadciśnienie, choroba niedokrwienna serca, cukrzyca, osteoporoza, otyłość. Ułatwia panowanie nad stresem. Czy zmniejsza ryzyko infekcji? Zdania naukowców są podzielone. Dotychczas uważano, że zmniejsza zachorowalność na schorzenia dróg oddechowych. W piśmiennictwie brak jednoznacznych znanych na aktualny fakt. Poprzez badania dokonane przez Uniwersytetu Medycznego spróbowano zdać na badanie: czy mieszka relacja między aktywnością ruchową, a byciem, infekcji górnych dróg oddechowych u ról w podeszłym wieku. Udział wzięło 115 osób. Średni wiek to jakiś 69 lat. Bynajmniej nie udało się uzyskać jednoznacznej odpowiedzi. Zauważono, że regularność w pracy fizycznej zmniejsza ryzyko wystąpienia infekcji. Jednak wysiłek bardzo intensywny poprawia je, nawet do 2 tygodni po jego wykonaniu. Podobne obserwacje zanotowano już latach 90 tych ubiegłego wieku. Korzyści jakie niesie aktywny fizycznie sposób bycia są efektem: lepszego dotlenienia i odżywienia całego organizmu, wzmocnienia siły mięśni, poprawy ruchomości stawów, klatki piersiowej, sprawnej gospodarki glukozą, lepszej przemiany materii.
Dobrze przygotowany wysiłek fizyczny: zwiększa wydolność i kończy funkcję układu krążeniowo-oddechowego, normuje poziom glukozy we krwi, reguluje wydzielanie hormonów adrenaliny i noradrenaliny, poprawia jakość snu, poprawia kondycję mięśni, wzmacnia ich moc i napięcie, przeciwdziała lub opóźnia zaburzenia koordynacji, równowagi, minimalizując ryzyko upadków.|Rodzaje treningów zalecanych podczas pracy z głowami starymi.
 
Posty: 39
Dołączył(a): Śr wrz 07, 2016 4:51 pm
Lokalizacja: Poland

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
cron