Jak rozpocząć pływanie w zimnej wodzie?

Wszystko o naszym zdrowiu i urodzie

Jak rozpocząć pływanie w zimnej wodzie?

przez Mariusz84 » Pn maja 22, 2017 1:14 pm

Na kontakcie musisz umieć, że mimo różnych zabobonów w obrębie doświadczenia w trudnej wodzie – to wszystek duży człowiek, nawet chudy jak szczypiorek, może bez większych przeszkód spędzić kilkanaście minut w wodzie o temp. tylko 1°C i ciągle cieszyć się dobrym zdrowiem.
Bądź specjalny stanu naszego zdrowa, jeśli planujesz wszystkie wątpliwości warto skonsultować z specjalistą swoje pomysły pływackie. Pływaj wyłącznie w atrakcyjnych akwenach – dzięki temu zapobiegniesz niespodzianek połączonych z głębokością wody czy przeszkodami pod jej wielkością.
Daj sobie nadzieje na środek – miejsce wybrane na trening powinno spełniać dwa podstawowe warunki: posiadać zasięg telefonii komórkowej, posiadać drogę dojazdu dla karetki pogotowia. Oszczędzaj na trening w miarę „naładowany” telefon komórkowy, tak abyś mógł ewentualnie wezwać pomoc – pamiętaj bateria telefonu na mrozie o znacznie już się rozładowuje. Powiadom kogoś gdzie idziesz, w jakim przedmiotu a o jakiej powinieneś wrócić. Idź w otoczeniu tzn. w popularniejszej części pływaków i/lub przy udziale osoby prowadzącej na brzegu. Jeśli w wodzie jesteś jedyny warto zaopatrzyć się w boję SP czyli tzw. „Pamelkę”, która w awaryjnych sytuacjach np. skurczu lub utraty sił pomoże Ci utrzymać się na powierzchni wody.
Podczas pływania jak i nakładania się, jako objaw nielubiany może nastąpić skurcz mięśni. Z reguły zaczyna on mięśni łydki oraz mięśni uda, a gra spośród nim liczy na rozciąganiu spiętego mięśnia do momentu ustania bólu (w sukcesu ponownego skurczu należy kontynuować rozciąganie). Skurcz łydki – powinno się wyprostować nogę i palce stopy przyciągać do piszczela. Skurcz uda – powinno się zgiąć nogę w kolanie tak, aby łydka i udo zetknęły się, a następnie starać się przyciągnąć piętę do pośladka. Mięśnia, który doznał skurczu nie obciążaj, ponieważ prawdopodobieństwo wystąpienia kolejnego skurczu stanowi szczególnie wielkie (w wypadku kiedy musisz też dopłynąć np. do końca nie pracuj daną kończyną chociaż ją prowadź).
Co chodzi zabrać ze sobą? Ubranie wierzchnie - na trening udaj się w jasnym, ale luźnym stroju, takim jaki gwarantuje możliwość i energia rozebrania i ubrania, działa to i skarpet. Plecak (ewentualnie torba fizyczna albo nawet reklamówka) w którym przesyłać będziesz prace konieczne do pływania. W sukcesie plecaka czy torby sportowej pisz na prostotę rozwiązań tzn. dużo i szybko odbijające się zamki błyskawiczne. Unikaj zatrzasków, sprzączek i karabinków, jakie będzie trudno obsługiwać „zdrewniałymi” z trudna rękoma. Ręcznik musi bardzo dobrze chłonąć wodę – po zakończeniu pływak powinien łatwo się osuszyć przykładając ręcznik w mokre miejsca. Unikaj klasycznego wycierania poprzez pocieranie - wychłodzona postać z reguły piecze, więc pocieranie spotęguje to poczucie. Dodatkowo daleko jest wyposażyć się w szlafrok, który tworzymy zaraz po wyjściu z wody. Szlafrok oprócz wchłonięcia wody jednocześnie będzie miał barierę cieplną (frotowy idealnie chłonie wodę; polarowy jest wyjątkowo opłacalny lecz słabo absorbuje wodę). Klapki lub buty neoprenowe, które ubieramy już po zakończeniu z wody, aby chronić nogi przed przemrożeniem i ochronić je przed możliwością urazu. Worek na śmieci (opcjonalnie można nabyć specjalistyczny pokrowiec na założenia w magazynie sportowym) – w razie opadów deszczu ważna w nim schować ubrania, buty, itp. Termos - z ciepłym/gorącym napojem o temperaturze idącej na naturalne spożycie po rozwiązaniu z wody, przyśpiesza to proces powrotu do częstej temperatury ciała. Bezpośrednio przed kiedy i po zakończeniu z wody nie można spożywać alkoholu! Alkohol rozszerza naczynia krwionośne pod skórą co czyni szybszą stratę ciepła, a tzw. „efekt rozgrzewania” po alkoholu stanowi bardzo złudny. Zegarek ze stoperem – pragnie być wodoszczelny a dokładnie elektroniczny. Wodoszczelność winna być ustalona co kilka symbolem WR50M lub 5ATM (czyli wytrzyma 5 atmosfer co odpowiada ciśnieniu wody na głębokości 50m). Pasek zegarka dużo z tworzywa sztucznego, a koperta jak najchudsza, żeby jej formaty nie przeszkadzały w pływaniu. Strój pływacki: mężczyźni – kąpielówki; kobiety – kostium kąpielowy, okulary pływackie – warto dodatkowo zainwestować w płyn „ANTY FOG” (przeciwko parowaniu) ponieważ fabryczna powłoka okularów szybko traci swoje marki, czepek silikonowy w liczb dwóch szt. zakładany sam na nowy lub czepek neoprenowy, zatyczki do uszu (zimna woda przelewająca się do uszu powoduje duży dyskomfort, też może tworzyć zaburzenia równowagi/orientacji), ewentualnie zacisk na nos, jeżeli ktoś takowego potrzebuje. Termometr do pomiaru temp. wody. (spośród tym iż nie stanowi on potrzebą). Znajomość temp. wody da Obecni na poznanie swojej mocy na zimno – po kilkunastu treningach śmiało można zwolnić z dokonywania pomiaru temperatury wody.
 
Posty: 15
Dołączył(a): Pt wrz 09, 2016 7:08 am
Lokalizacja: Poland

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
cron